POLITICA DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

A PLATFORMEI WWW.OCTAVIANGHETU.RO

VERSIUNE APLICABILĂ DE LA DATA DE 23.02.2024

 

Protecția datelor cu caracter personal este unul dintre drepturile protejate la nivel european, iar fiecare dintre noi trebuie să fim corect informați despre cum, în ce modalitate și pe ce durată de timp sunt prelucrate datele noastre cu caracter personal.

Pentru a putea utiliza serviciile noastre, va trebui să ne furnizați o serie de informații cu privire la dumneavoastră, astfel încât noi să vă putem crea contul de utilizator pe Platformă, iar dumneavoastră să puteți avea acces la conținutul digital publicat.

Suntem operatori de date cu caracter personal și, astfel, ne angajăm să vă respectăm toate drepturile cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, prevăzute în legislația națională și europeană, în special în REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE („Regulamentul GDPR”).

Prin prezentul document vă informăm cu privire la modalitățile în care noi prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, ce tipuri de date prelucrăm, în baza căror temeiuri și pe ce durate de timp. De asemenea, există situații în care vom prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal doar în baza consimțământului acordat expres și informat. Vă rugăm să citiți cu atenție cele ce urmează, iar în cazul în care aveți orice întrebare sau nelămurire, vă rugăm să ne contactați prin una dintre modalitățile de contact indicate mai jos.

  1.  Definirea anumitor termeni utilizați

Pentru a putea înțelege mai ușor anumiți termeni utilizați în cuprinsul acestui document, aceștia vor avea înțelesul de mai jos:

„consimțământ” al persoanei vizate înseamnă orice manifestare de voință liberă, specifică, informată și lipsită de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta acceptă, printr-o declarație sau printr-o acțiune fără echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc să fie prelucrate;

„date cu caracter personal” înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;

„operator” înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; atunci când scopurile și mijloacele prelucrării sunt stabilite prin dreptul Uniunii sau dreptul intern, operatorul sau criteriile specifice pentru desemnarea acestuia pot fi prevăzute în dreptul Uniunii sau în dreptul intern. În cazul de față operatorul este reprezentat de societatea noastră, cu datele de identificare din secțiunea nr. 2 – Cine este operatorul care prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal și cum ne puteți contacta?;

„persoană împuternicită de operator” înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care prelucrează datele cu caracter personal în numele operatorului;

„Platforma” înseamnă website-ul https://www.octavianghetu.ro, astfel cum este administrat de Societate, cu toate funcționalitățile acestuia;

„prelucrare” înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea;

„Regulamentul GDPR” înseamnă REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;

„stat terț” înseamnă un stat situat în afara Uniunii Europene sau a Spațiului Economic European.

  1.  Cine este operatorul care prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal și cum ne puteți contacta?

Operatorul este societatea GHEȚU WORK S.R.L., persoană juridică română, cu sediul în (mai departe referindu-ne cu „noi” sau „Societatea”). Ne puteți contacta, oricând, prin e-mail, iar la numărul de telefon de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 18:00.

  1.  Ce date cu caracter personal prelucrăm?

Mai jos vă vom prezenta care sunt datele cu caracter personal pe care le prelucrăm, în ce scopuri și care este temeiul juridic al prelucrării acestora.

Vă rugăm să aveți în vedere că Platforma utilizează și module de tip cookie care analizează o serie de informații cu privire la dumneavoastră, ce au ca scop asigurarea securității și funcționalității Platformei, precum și îmbunătățirea experienței în utilizarea acesteia. Cookie-urile folosite de noi sunt de două categorii, cookie-uri esențiale, care sunt mereu active și nu pot fi dezactivate, acestea asigurând funcțiile de bază ale Platformei și elementele de securitate, și cookie-uri opționale, care pot fi dezactivate de dumneavoastră, și care sunt utilizate pentru a vă face experiența de utilizare a Platformei mai plăcută. Mai multe informații privind modulele cookie utilizate de noi pe Platformă și modul în care puteți gestiona utilizarea acestora regăsiți în Politica privind cookie-urile.

De asemenea, vă rugăm să aveți în vedere că nu prelucrăm și nu vă vom solicita să ne comunicați niciun fel de categorii speciale de date cu caracter personal, precum: date cu caracter personal care dezvăluie originea rasială sau etnică, opiniile politice, confesiunea religioasă sau convingerile filozofice sau apartenența la sindicate și prelucrarea de date genetice, de date biometrice pentru identificarea unică a unei persoane fizice, de date privind sănătatea sau de date privind viața sexuală sau orientarea sexuală ale unei persoane fizice, ori de date cu caracter personal privind condamnări penale sau infracțiuni. În cazul în care, din eroare sau din alt motiv, ne comunicați oricare dintre tipurile de date cu caracter personal enumerate anterior, veți face aceasta exclusiv pe răspunderea dumneavoastră, noi nefiind obligați să prelucrăm și să vă asigurăm respectarea drepturilor cu privire la aceste categorii de date. Într-o astfel de situație, vom lua toate măsurile rezonabile pentru a șterge orice astfel de date pe care ni le-ați comunicat.

În ceea ce privește datele și informațiile bancare, ori elemente de securitate pentru autorizarea plăților către Platformă (de ex. număr de card bancar, coduri se securitate CVV/CVC, coduri de autentificare, parole utilizate în relația cu instituția financiară emitentă a instrumentului dumneavoastră de plată etc.), vă informăm că noi nu prelucrăm, nu vă solicităm și nu intrăm în posesia acestor tipuri de date. Pentru efectuarea plăților către noi veți introduce aceste date direct în interfața prestatorului de servicii de plată cu care noi colaborăm, chiar dacă aceasta este afișată direct pe Platformă, aceste date neajungând în posesia noastră, în acest caz prestatorul de servicii de plată prelucrând datele dumneavoastră cu caracter personal în conformitate cu propria sa politică de prelucrare a datelor cu caracter personal. Vă rugăm să fiți mereu diligent atunci când efectuați operațiuni de plată prin internet, inclusiv către Platforma noastră, pentru a evita să fiți victima unei înșelăciuni.

Date cu caracter personal pe care le prelucrăm de la vizitatorii și utilizatorii Platformei

Tipul de date

Scopul prelucrării

Temeiul prelucrării

Nume, prenume, număr de telefon, adresă de e-mail și alte date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră.

Aceste date sunt colectate prin formularul de contact de pe Platformă și ne sunt necesare pentru a vă putea oferi răspunsuri la întrebările adresate, prin e-mail sau prin telefon. De asemenea, aceste date vă pot fi solicitate și în cazul în care ne contactați direct telefonic sau prin e-mail pentru a solicita informații. Aceste date vor putea fi folosite și în scopul întocmirii unor evidențe cu privire la întrebările și sugestiile adresate, pentru a ne putea îmbunătăți serviciile.

Interesul legitim de a vă răspunde la întrebările adresate prin intermediul formularului de contact, telefonic sau prin e-mail și de a avea o evidență cu privire la întrebările adresate de persoanele interesate.

Nume, prenume, adresă de e-mail, număr de telefon, cod poștal și alte date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră.

Aceste date sunt colectate la crearea contului de utilizator pe Platformă pentru: încheierea și executarea contractului încheiat cu noi; deschiderea și administrarea contului de utilizator și transmiterea de comunicări privind relația contractuală și Platforma.

Prelucrarea este necesară pentru executarea contractului încheiat între dumneavoastră și noi, astfel încât noi să vă putem crea contul de utilizator prin care veți avea acces la conținutul digital și, de asemenea, pentru a putea ține legătura cu dumneavoastră cu privire la relația contractuală.

 

Întocmirea facturilor și a altor documente și registre fiscale, precum și îndeplinirea altor obligații legale care ne revin.

Prelucrarea este necesară pentru a ne conforma obligațiilor legale pe care le avem, inclusiv cele prevăzute în legislația fiscală.

Soluționarea disputelor care ar putea apărea pe durata contractului sau după încetarea acestuia.

Prelucrarea se face din interesul legitim al nostru de a ne proteja drepturile și interesele legitime în cazul unei dispute.

Întocmirea de statistici interne privind utilizarea Platformei, pentru a putea evalua interesul dumneavoastră cu privire la tipul de conținut digital preferat și numărul de utilizatori care se înscriu la un curs.

De asemenea, datele cu caracter personal vor putea fi prelucrate și din interesul legitim al nostru privind întocmirea de statistici interne pentru a ne asigura că vă oferim conținut digital de calitate care prezintă interes pentru dumneavoastră.

Vocea, numele, prenumele sau pseudonimul afișat și alte date cu caracter personal furnizate de dumneavoastră.

Aceste date sunt colectate în cadrul webinarelor live organizate pe Platformă, în cazul în care adresați o întrebare pe chat instructorului sau doriți să luați cuvântul. Întrucât toate webinarele live organizate pe Platformă sunt înregistrate audio-video și păstrate pe Platformă pentru accesul ulterior la acestea, și datele dumneavoastră cu caracter personal, precum vocea, în cazul în care luați cuvântul, ori numele afișat sau pseudonimul utilizat în cadrul webinarului live, în cazul în care acesta apare pe înregistrarea video, vor fi înregistrate și publicate pe Platformă. Ulterior publicării webinarului pe Platformă, aceste date cu caracter personal vor putea fi accesate de oricare utilizator al Platformei înscris la cursul respectiv, care va dori să urmărească respectivul webinar înregistrat.

Trebuie să aveți în vedere că aceste date ale dumneavoastră cu caracter personal vor putea fi afișate în cadrul înregistrării webinarului doar dacă veți adresa o întrebare sau veți lua cuvântul. Este posibil ca instructorul să vi se adreseze direct, utilizând numele sau pseudonimul pentru a vă răspunde la întrebarea adresată. De asemenea, în cazul în care alegeți să luați cuvântul în cadrul webinarului, vocea dumneavoastră va rămâne înregistrată.

Prelucrarea se face pentru executarea contractului dintre dumneavoastră și noi. Conform Termenilor și Condițiilor de utilizare a Platformei, în cadrul cursurilor se pot organiza webinare live, unde puteți adresa întrebări. De asemenea, în contractul dintre noi este stabilit faptul că puteți reaccesa webinarele din cadrul unui curs.

De asemenea, prelucrarea se face și din interesul legitim al nostru, reprezentat de accesibilitatea la conținutul digital furnizat de noi a tuturor utilizatorilor Platformei care s-au înscris la un curs. Webinarele live sunt organizate de noi, iar în cadrul acestora furnizăm conținut digital și informații relevante pentru înțelegerea lecțiilor publicate pe Platformă. Astfel, este în interesul legitim al nostru să menținem aceste webinare publicate pe Platformă, astfel încât utilizatorii care se înscriu ulterior la cursul respectiv, să poată avea acces la tot conținutul digital al acestuia, inclusiv la webinarele live anterioare, pentru a înțelege materialele publicate.

Nume, prenume, adresă de e-mail, număr de telefon.

Aceste date sunt prelucrate pentru a vă putea transmite comunicări periodice privind produsele și serviciile noastre, prin e-mail sau sms.

Prelucrarea se va face în acest scop doar în baza consimțământului dumneavoastră.

Rezultatele evaluărilor comportamentale

Aceste date ne vor fi transmise de către partenerul nostru

 

 

Prelucrarea se va face în acest caz pentru executarea contractului dintre dumneavoastră și noi, contract reprezentat de achiziția codului de acces pentru parcurgerea evaluării comportamentale.

 

Vă rugăm să aveți în vedere că refuzul furnizării, ori furnizarea incorectă sau incompletă a datelor cu caracter personal indicate mai sus poate conduce la imposibilitatea creării contului de utilizator pe Platformă, accesării conținutului digital și utilizării Platformei.

  1.  Ale cui vor fi datele cu caracter personal prelucrate (persoanele vizate)?

În cazul în care suntem contactați telefonic, prin e-mail sau prin intermediul formularului de contact, persoana vizată poate fi orice persoană care ne-a contactat. Însă, dacă aveți vârsta sub 18 ani, vă solicităm ca, în orice modalitate ați alege să luați legătura cu noi, să o faceți printr-un reprezentant legal (părinte sau tutore).

În cazul în care deveniți utilizator al Platformei, persoana vizată poate fi: (i) persoana cu vârsta peste 18 ani; (ii) reprezentantul legal (părinte sau tutore) al minorului cu vârsta sub 18 ani care va utiliza Platforma; (iii) minorul cu vârsta sub 18 ani care va avea acces la contul de utilizator creat de reprezentantul său legal (părinte sau tutore). În cazul în care aveți vârsta sub 18 ani, vă rugăm să solicitați acordul sau autorizarea reprezentantului legal al dumneavoastră (părinte sau tutore) pentru a utiliza Platforma, iar utilizarea contului pe Platformă se va face numai sub supravegherea directă a reprezentantului legal (părinte sau tutore). Pentru minorii cu vârsta sub 18 ani, conturile de utilizatori de pe Platformă vor fi create de către reprezentanții legali (părinți sau tutori) ai acestora. Pentru mai multe detalii privind crearea contului de utilizator, vă rugăm să consultați Termenii și Condițiile de utilizare a Platformei.

În cazul în care ne acordați consimțământul pentru transmiterea comunicărilor periodice privind produsele și serviciile noastre, persoana vizată poate fi orice persoană care și-a dat un astfel de consimțământ. Cu toate acestea, în cazul minorilor cu vârsta sub 18 ani, consimțământul pentru a primi comunicările periodice privind produsele și serviciile noastre va trebui acordat, respectiv autorizat, de reprezentantul legal (părinte sau tutore).

Pentru rezultatele evaluărilor comportamentale, persoana vizată poate fi orice persoană care va parcurge efectiv evaluarea pe website-ul partenerului nostru.

  1.  Cine are acces la datele dumneavoastră cu caracter personal?

În principal, la datele dumneavoastră cu caracter personal vom avea acces noi, prin personalul nostru.

Însă, la aceste date mai pot avea acces și alte persoane, după cum urmează: (i) persoane împuternicite de noi pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal; (ii) furnizori de servicii de tehnologie a informației pe care noi îi contractăm pentru administrarea Platformei; (iii) prestatori de servicii de plată, pentru efectuarea plăților către Platformă; (iv) alți furnizori de servicii pe care noi îi contractăm, astfel încât să vă putem oferi serviciile descrise în Termenii și Condițiile de utilizare a Platformei; (v) societăți ce oferă servicii de tip poștă sau curierat, în cazul în care sunt necesare comunicări scrise; (vi) parteneri contractuali ai noștri, care ne furnizează diverse servicii necesare în vederea executării contractului sau pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal din interes legitim; (vii) contabili și consultanți fiscali, pe care noi îi contractăm pentru asistență fiscală; (viii) avocați și consilieri juridici, pe care noi îi contractăm sau angajăm pentru servicii de asistență juridică; (ix) autorități și instituții publice, atunci când avem obligația să le punem la dispoziție astfel de date; (x) societăți care oferă servicii de găzduire web și cloud; (xi) societăți care oferă programe și servicii de gestiune a documentelor financiar contabile; (xii) furnizori de servicii de arhivare; (xiii) agenții de marketing; (xiv) alte persoane sau alți furnizori de servicii ale căror servicii sau produse ne sunt necesare în vederea furnizării conținutului digital pe Platformă sau pentru alte interese legitime ale noastre; (xv) în cazul cookie-urilor, la datele dumneavoastră cu caracter personal pot avea acces furnizorii acelor cookie-uri, furnizorii de servicii de analiză și de motoare de căutare; (xvi) furnizori de servicii IT, cum ar fi furnizorii de servicii de e-mail; (xvii) terți care justifică un interes legitim, compatibil cu scopurile și temeiurile prelucrării datelor cu caracter personal prevăzute în prezenta politică; (xviii) terți achizitori, în cazul în care Societatea sau Platforma fac obiectul unei tranzacții. Aceste persoane pot avea acces la datele dumneavoastră cu caracter personal în baza temeiurilor și scopurilor indicate în tabelul de mai sus, în baza altor scopuri și temeiuri conexe și compatibile cu acestea, în baza unui interes legitim al nostru, ori în baza unei obligații legale care ne obligă să permitem un astfel de acces la datele dumneavoastră cu caracter personal.

  1.  Transferul datelor cu caracter personal în afara Uniunii Europene și a Spațiului Economic European

În ceea ce privește transferul datelor dumneavoastră cu caracter personal în afara Uniunii Europene sau a Spațiului Economic European, vă informăm că Platforma noastră este găzduită de platforma internațională de cursuri online https://kajabi.com/.

Website-ul https://kajabi.com/ este deținut și administrat de KAJABI LLC, o societate înmatriculată în Statele Unite ale Americii, cu sediul în 17100 Laguna Canyon Rd, Suite 100 Irvine, California 94602.

Începând cu data de 10 Iulie 2023, Comisia Europeană a adoptat decizia privind caracterul adecvat al nivelului de protecție a datelor pentru Cadrul UE-SUA privind confidențialitatea datelor. Decizia concluzionează că Statele Unite asigură un nivel adecvat de protecție – comparabil cu cel al Uniunii Europene – pentru datele cu caracter personal transferate din UE către întreprinderile din SUA în temeiul noului cadru. Pe baza noii decizii privind caracterul adecvat al nivelului de protecție, datele cu caracter personal pot circula în condiții de siguranță din UE către întreprinderile din SUA care participă la cadru, fără a fi nevoie să se instituie garanții suplimentare în materie de protecție a datelor. Pentru mai multe detalii, puteți accesa comunicatul de presă al Comisiei Europene: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/ip_23_3721.

KAJABI LLC a aderat la Cadrul UE-SUA privind confidențialitatea datelor. Conform website-ului https://www.dataprivacyframework.gov/, administrat de Departamentul de Comerț al Statelor Unite ale Americii, la data de 20.02.2024, KAJABI LLC figurează ca entitate activă pentru transferul de date cu caracter personal din Uniunea Europeană către Statele Unite ale Americii.

Prin urmare, KAJABI LLC este o societate care face parte din cadrul juridic dintre Uniunea Europeană și Statele Unite ale Americii pentru care Comisia Europeana a emis o decizie privind caracterul adecvat în baza art. 45 din Regulamentul GDPR. Astfel, transferul de date cu caracter personal către KAJABI LLC se desfășoară în conformitate cu Regulamentul GDPR.

Având în vedere că Platforma noastră este găzduită de KAJABI LLC, vă informăm că la datele dumneavoastră cu caracter personal indicate mai sus poate avea acces și KAJABI LLC, care va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal în conformitate cu propria sa politică de prelucrare a datelor cu caracter personal. Pentru a afla ce date cu caracter personal prelucrează KAJABI LLC, pentru ce scopuri, în baza căror temeiuri și pe ce durate de timp, vă rugăm să citiți politica de prelucrare a datelor cu caracter personal a KAJABI LLC, disponibilă pe website-ul acestora la următoarea adresa: https://legal.kajabi.com/. Vă rugăm să aveți în vedere că datele cu caracter personal, scopurile, temeiurile și duratele de timp în care KAJABI LLC prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal pot diferi față de cele ale noastre. De aceea, vă rugăm să vă informați înainte de a alege să utilizați Platforma noastră.

Vă rugăm să aveți în vedere că utilizarea Platformei, crearea contului de utilizator pe Platformă și achiziția produselor și serviciilor disponibile pe Platformă presupune transferul datelor dumneavoastră cu caracter personal către KAJABI LLC și prelucrarea acestor date cu caracter personal de către KAJABI LLC, în conformitate cu propria lor politică de prelucrare a datelor cu caracter personal. În cazul în care nu sunteți de acord cu transferul datelor dumneavoastră cu caracter personal către KAJABI LLC sau cu modalitatea în care KAJABI LLC prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal, nu veți putea utiliza Platforma noastră, nu veți putea crea un cont de utilizator pe Platforma noastră și nu veți putea achiziționa produsele disponibile pe Platformă.

Prin acceptarea de către dumneavoastră a prezentei Politici de prelucrare a datelor cu caracter personal, declarați că sunteți de acord cu transferul datelor dumneavoastră cu caracter personal către KAJABI LLC și prelucrarea acestor date cu caracter personal de către KAJABI LLC în conformitate cu politica sa de prelucrare a datelor cu caracter personal.

  1.  Durata prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal

În ceea ce privește durata de timp în care vom păstra și prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, aceasta diferă în funcție de scopul și temeiul prelucrării.

Pentru datele cu caracter personal prelucrate pentru executarea contractului cu noi, durata prelucrării va fi pe toată durata contractului, precum și pe o perioadă ulterioară încetării contractului, echivalentă cu termenele de prescripție aplicabile obligațiilor contractuale, dar cel puțin 3 ani de la data încetării contractului dintre noi. În cazul în care va exista un interes legitim pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal pe o perioadă mai mare, sau în cazul în care vom urmări protecția unor drepturi ale noastre pe cale judecătorească, atunci perioada anterioară se poate prelungi până la încetarea interesului legitim.

Pentru datele cu caracter personal prelucrate în baza unui interes legitim, durata acestei prelucrări va dura în funcție de durata interesului nostru legitim ce a dus la prelucrarea acestor date.

Pentru datele cu caracter personal prelucrate în baza unor obligații legale, cum ar fi cele ce derivă din legislația fiscală, durata de prelucrare a acestor date cu caracter personal va fi cea prevăzută în legislația care naște obligația de prelucrare.

Pentru datele cu caracter personal prelucrate în baza consimțământului dumneavoastră, prelucrarea acestora se va face până la retragerea consimțământului acordat, fără a fi afectată legalitatea prelucrării efectuate până în acel moment.

Noi putem lua, oricând, decizia de a înceta prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, indiferent de temeiul prelucrării, cu excepția cazului în care o obligație legală ne impune să continuăm prelucrarea.

Vom prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe perioadele de timp indicate mai sus. În cazul în care stabilim că avem un interes legitim sau o obligație legală de a prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe o perioadă mai mare decât cea indicată mai sus, sau în alte scopuri, putem prelucra aceste date și excedând perioadele de mai sus. Odată ce încetăm prelucrarea datelor cu caracter personal, acestea vor fi șterse, arhivate, anonimizate sau distruse.

  1.  Utilizarea platformelor externe

Pentru a beneficia de toate serviciile oferite pe Platformă, s-ar putea să fie necesară utilizarea unor servicii externe, cum ar fi platforme care facilitează comunicarea la distanță, videoconferințe, cloud, transferul de date etc. Vă rugăm să aveți în vedere că utilizarea unor astfel de platforme o veți face cu respectarea termenilor și condițiilor de utilizare a acestora, iar acestea pot prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal în alte scopuri și în baza altor temeiuri, conform propriilor politici de prelucrare a datelor cu caracter personal. Vă rugăm să vă informați cu privire la modul în care vă vor fi prelucrate datele cu caracter personal de astfel de platforme, noi nefiind răspunzători în raport cu aceștia.

  1.  Deciziile automate

În interacțiunea cu noi vor exista situații în care datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi folosite în decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată. Astfel de decizii vor fi luate în următoarele situații: (i) pentru deschiderea contului dumneavoastră de utilizator, după ce ați completat toate datele cu caracter personal solicitate și ați acceptat Termenii și Condițiile de utilizare a Platformei și prezenta Politică de prelucrare a datelor cu caracter personal; (ii) suspendarea accesului la contul dumneavoastră de utilizator, în cazul în care nu veți efectua plata serviciilor în conformitate cu prevederile din Termenii și Condițiile de utilizare a Platformei; (iii) alte situații în care Platforma este automatizată.

În toate cazurile indicate mai sus, dacă decizia automată vă creează un prejudiciu, aveți dreptul de a obține intervenția umană din partea noastră cu privire la decizia respectivă, de a vă exprima punctul de vedere și de a contesta decizia. În oricare dintre aceste cazuri vă rugăm să ne contactați la datele de contact prevăzute mai sus.

  1.  Drepturile dumneavoastră în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal

În ceea ce privește prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, aveți următoarele drepturi prevăzute de legislația în vigoare:

10.1. Dreptul de acces la datele cu caracter personal prelucrate: aveți dreptul de a obține din partea noastră o confirmare că se prelucrează sau nu datele dumneavoastră cu caracter personal. În caz afirmativ aveți acces la datele respective și la informații precum: (a) scopurile prelucrării; (b) categoriile de date cu caracter personal vizate; (c) destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate, inclusiv cei din țări terțe; (d) acolo unde este posibil, perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate datele cu caracter personal ori criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă; (e) drepturile dumneavoastră cu privire la datele cu caracter personal; (f) dacă datele cu caracter personal nu au fost colectate de la dumneavoastră, sursa acestora; (g) existența unui proces decizional automatizat. Aveți dreptul de a obține, inclusiv într-un format electronic utilizat în mod curent, o copie a datelor dumneavoastră cu caracter personal ce fac obiectul prelucrării.

10.2. Dreptul de a solicita rectificarea datelor: în cazul în care datele dumneavoastră cu caracter personal sunt inexacte, aveți dreptul de a obține de la noi, fără întârzieri nejustificate, rectificarea acestora. De asemenea, ținându-se seama de scopurile în care au fost prelucrate datele, aveți dreptul de a obține completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare.

10.3. Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”): aveți dreptul de a ne solicita ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care se aplică unul dintre următoarele motive: (a) datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; (b) vă retrageți consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea și nu există niciun alt temei juridic pentru a prelucra în continuare datele; (c) vă opuneți prelucrării și nu există alte motive legitime care să prevaleze în ceea ce privește prelucrarea; (d) datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; (e) datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale care ne revine; (f) datele cu caracter personal au fost colectate, în baza consimțământului, în legătură cu servicii informaționale oferite copiilor cu vârsta sub 16 ani.

10.4. Dreptul la restricționarea prelucrării: aveți dreptul de a obține din partea noastră restricționarea prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal în cazurile în care: (a) dumneavoastră contestați exactitatea datelor, pentru o perioadă care ne permite să verificăm exactitatea datelor; (b) prelucrarea este ilegală, iar dumneavoastră vă opuneți ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor; (c) nu mai sunt necesare datele dumneavoastră cu caracter personal în scopul prelucrării, dar dumneavoastră le solicitați pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; (d) v-ați opus prelucrării, pentru intervalul de timp în care verificăm dacă drepturile legitime ale noastre prevalează asupra celor ale dumneavoastră.

10.5. Dreptul de a vă retrage consimțământul cu privire la prelucrarea datelor: Atunci când prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal se face în baza consimțământului dumneavoastră, aveți dreptul de a vă retrage consimțământul acordat, în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate până în momentul respectiv.

10.6. Dreptul la portabilitatea datelor: aveți dreptul de a primi datele cu caracter personal care vă privesc și pe care ni le-ați furnizat într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și aveți dreptul de a transmite aceste date altui operator, fără obstacole din partea noastră, în cazul în care: (a) prelucrarea se bazează pe consimțământul dumneavoastră sau pe executarea unui contract; (b) prelucrarea este efectuată prin mijloace automate. În exercitarea dreptului dumneavoastră la portabilitatea datelor, aveți dreptul ca datele dumneavoastră cu caracter personal să fie transmise direct de la noi la alt operator, acolo unde acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.

10.7. Dreptul la opoziție: aveți dreptul, în orice moment, să vă opuneți, din motive legate de situația particulară în care vă aflați, prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal, inclusiv creării de profiluri, atunci când prelucrarea se întemeiază pe interes legitim. Nu vom mai prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, cu excepția cazului în care vom demonstra că avem motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților dumneavoastră sau că scopul este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță. De asemenea, atunci când prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveți dreptul de a vă opune în orice moment prelucrării în acest scop a datelor dumneavoastră cu caracter personal, inclusiv creării de profiluri, în măsura în care este legată de marketingul direct; în cazul acesta, datele dumneavoastră cu caracter personal nu mai sunt prelucrate în acest scop.

10.8. Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automatizată, inclusiv crearea de profiluri: aveți dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produc efecte juridice care vă privesc pe dumneavoastră, cu excepția următoarelor cazuri: (a) prelucrarea automatizată este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între dumneavoastră și noi; (b) prelucrarea automatizată este autorizată de lege; (c) prelucrarea automatizată are la bază consimțământul explicit al dumneavoastră. În cazurile în care prelucrăm automatizat datele dumneavoastră cu caracter personal, aveți dreptul de a obține intervenția umană din partea noastră cu privire la decizia respectivă, de a vă exprima punctul de vedere și de a contesta decizia.

10.9. Dreptul de a depune plângere: Aveți dreptul de a vă adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu adresa în București, Sector 1, B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, cod poștal 010336, e-mail: [email protected], [email protected], telefon +40.318.059.211, +40.318.059.212, website: https://www.dataprotection.ro/. De asemenea, vă puteți adresa instanței de judecată.

Vă puteți exercita oricând drepturile de mai sus. În acest sens, vă rugăm să ne contactați prin una dintre modalitățile de contact prevăzute în prezenta politică. Vom încerca să vă răspundem într-un termen maxim de o lună de la primirea oricărei cereri. În cazul în care complexitatea cererii dumneavoastră o impune, ori numărul de cereri primite este foarte mare, termenul de răspuns poate fi prelungit cu încă două luni, caz în care vă vom informa cu privire la o astfel de prelungire și motivele care au cauzat-o.

  1.  Modificarea prezentei politici

Este posibil ca această politică să sufere, în timp, modificări sau actualizări. În astfel de situații, vă vom comunica, din timp, în conformitate cu prevederile Termenilor și Condițiilor de utilizare a Platformei, orice modificare adusă.